A life without love is like a year without summer

Trots att jag är helt inne i någon sorts hockeyanda just nu och gör allt jag kan bara för att ta mej till Luleå imorgon och att se matchen, så måste jag också erkänna att jag vill ha sommar så grymt mycket! Satt och lyssnade på kents skisser för sommaren och drabbades av en sjuklig längtan av sommar. Längtan att slippa dunjacka och långbenta byxor, slippa cykla och få köra motorcykel istället, slippa skolan och få ett liv igen! Det känns nästan som att jag i ide tillsammans med min motorcykel när hösten/vintern kom och är äntligen påväg fram igen, och det är nära nu, riktigt nära. Bara två veckor och ett påsklov bort sen tycker jag sommaren borde vara här! Det enda sorliga är väl att det kommer bli en hel del sommarjobb precis som förra året och frågan är ju om det är värt att jobba itre veckor och få några tusen när jag samtidigt skulle betala flera tusen bara för att få en vecka till sommarlov! Så frågan är ju, jobba eller inte jobba?

Här kommer iallafall några bilder från förra sommaren:


Jag och Cecilia tog moppen ut till Bergsbyn för att hon skulle få smaka deras läckra glassar!


Någonstans på en grusväg där jag stannade och fotade.


Jag och Amelia var ute och gick längst älven en augustikväll.


Längst upp i bygdsiljumbacken passade jag och Sthina på att köra när vi var på vår årliga moppesemester.

Så sommar, kom och ta mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0